Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną
§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną określa zakres i warunki umawiania i rezerwacji terminu wizyt stacjonarnych oraz umawiania i odbywania konsultacji zdalnych za pośrednictwem strony internetowej gabinetginekologiczny.com.pl (oraz prowadzących z niego podstron w serwisach zdalnewizyty.pl oraz medfile.pl).
- Definicje:
- Cennik – cennik świadczeń co do których następuje termin rezerwacji w ramach Usługi Rezerwacji Wizyty oraz cennik Usługi Wizyty Zdalnej, udostępniany Pacjentowi na Stronie internetowej Usługodawcy,
- Pacjent – osoba fizyczna, który korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę,
- Regulamin – niniejszy regulamin,
- Strona internetowa – strona Usługodawcy, służąca do umawiania i rezerwacji terminu wizyt, dostępna pod adresem gabinetginekologiczny.com.pl,
- Usługa Rezerwacji Wizyty – usługa świadczona przez Usługodawcę, polegająca na udostępnieniu Pacjentowi możliwości umawiania i rezerwacji terminu wizyty stacjonarnej w siedzibie Usługodawcy, drogą elektroniczną,
- Usługa Wizyty Zdalnej – usługa świadczona przez Usługodawcę, polegająca na udostępnieniu Pacjentowi możliwości rezerwacji i odbycia zdalnej konsultacji ginekologicznej,
- Usługodawca – BOŻENA CHOCIEŁOWSKA SPECJALISTYCZNA PRAKTYKA GINEKOLOGICZNA, NIP 7420008472 – Elektoralna 21/37, 00-137 Warszawa, adres e-mail do kontaktu: chocielowska@op.pl, tel.: +48502552371,
- Usługa – Usługa Wizyty Zdalnej lub Usługa Rezerwacji Wizyty.
- Aby móc korzystać z Usług, należy zapoznać się z treścią Regulaminu oraz zaakceptować jego warunki. Brak akceptacji warunków Regulaminu uniemożliwia korzystanie z Usług.
- Warunki pozostałych świadczeń Usługodawcy, nie będących Usługami, odbywających się w jego siedzibie, nie są objęte Regulaminem.
- Pacjent może zawierać umowy z Usługodawcą tylko, jeśli posiada pełną zdolność do czynności prawnych, zaś w przypadku, gdy posiada zdolność ograniczoną – za zgodą swojego przedstawiciela ustawowego.
§ 2. Sposób korzystania z Usługi Rezerwacji Wizyty
- Skorzystanie z Usługi Rezerwacji Wizyty odbywa się za pośrednictwem formularza rejestracyjnego i harmonogramu zamieszczonego na Stronie internetowej.
- Pacjent rezerwujący wizytę zobowiązany jest uzupełnić stosowny formularz na Stronie Internetowej, a następnie kliknąć w link potwierdzający wysłany za pośrednictwem poczty e-mail.
§ 3. Sposób korzystania z Usługi Wizyty Zdalnej
- Skorzystanie z Usługi Wizyty Zdalnej wymaga wypełnienia stosownego formularza na Stronie Internetowej. W ramach formularza należy wybrać rodzaj wizyty oraz jej preferowany termin.
- Pacjent zobowiązany jest do wniesienia wraz z zamówieniem opłaty wynikającej z Cennika, odpowiadającej wybranemu rodzajowi wizyty oraz załączenia do formularza potwierdzenia przelewu. Opłatę wnosi się na rachunek bankowy Usługodawcy: 88 1140 2017 0000 4102 0467 7813
- Najpóźniej następnego dnia roboczego, Usługodawca kontaktuje się z Pacjentem w celu potwierdzenia terminu Usługi Wizyty Zdalnej oraz wskazania narzędzia do komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem którego będzie się ona odbywać. W przypadku niedostępności wybranego terminu, Strony uzgadniają wspólnie inny termin. W przypadku niemożności uzgodnienia terminu, wniesiona opłata podlega zwrotowi na rachunek bankowy Pacjenta, z którego była dokonywana. Zd. poprzednie stosuje się również w sytuacji niezwłocznego poinformowania przez Pacjenta o niemożliwości skorzystania z wskazywanego przez Usługodawcę narzędzia do komunikacji elektronicznej, przy jednoczesnej niemożliwości uzgodnienia innego narzędzia zastępczego.
§ 4. Odwołanie lub zmiana terminu wizyty zarezerwowanej w ramach Usługi Rezerwacji Wizyty oraz Usługi Wizyty Zdalnej
- Odwołanie wizyty w zarezerwowanym terminie możliwe jest najpóźniej 24 h przed tym terminem.
- Odwołanie zarezerwowanego terminu wizyty jest możliwe przez wysłanie wiadomości e-mail na adres e-mail Usługodawcy podany w Regulaminie. Usługodawca nie przewiduje innej możliwości odwołania rezerwacji.
- Spóźnienie się Pacjenta na zarezerwowany termin wizyty w przypadku jej odbycia skutkuje jej skróceniem o czas spóźnienia, przy czym opłata za wizytę pozostaje bez zmian.
- W razie spóźnienia przekraczającego połowę planowanego czasu trwania wizyty Usługodawca uprawniony jest do anulowania wizyty.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do odwołania zarezerwowanego terminu wizyty najpóźniej na 24 godziny przed jej terminem. W razie odwołania Usługodawca zaproponuje Pacjentowi nowy termin wizyty, a w przypadku niemożności takiego uzgodnienia – w terminie 7 dni zwróci Pacjentowi wpłaconą kwotę.
- Odwołanie lub nieprzybycie przez Pacjenta na wizytę zarezerwowaną w ramach Usługi Wizyty Zdalnej, w sposób niezgodny z postanowieniami niniejszego paragrafu, nie rodzi po stronie Pacjenta roszczenia o zwrot uiszczonej za nią ceny.
- Postanowienia niniejszego paragrafu stosuje się z zastrzeżeniem uprawnień, o których mowa w § 6.
§ 3. Reklamacje
- Pacjent ma prawo zgłaszać reklamacje związane z Usługami za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Usługodawcy wskazany w niniejszym Regulaminie.
- Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi maksymalnie 14 dni roboczych licząc od daty otrzymania reklamacji.
- Usługodawca zobowiązany jest dostarczyć Usługę zgodną z zawartą umową i ponosi za to prawną odpowiedzialność
§ 5. Wymagania techniczne i bezpieczeństwo
- Dostęp do Strony internetowej i formularza rejestracji wizyty możliwy jest na urządzeniu komputerowym lub mobilnym przy spełnieniu następujących warunków:
- korzystania z jednej z następujących przeglądarek: Internet Explorer, Microsoft Edge, Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari,
- korzystanie z jednego z systemów operacyjnych: Windows, macOS, Linux/Ubuntu,
- minimalne wymagania sprzętowe:
- Procesor Pentium 4 lub nowszy wspierający SSE2 (wszystkie współczesne procesory),
- 512MB pamięci RAM dla systemów 32-bitowych oraz 2GB pamięci RAM dla systemów 64-bitowych,
- minimum 200 MB wolnego miejsca na dysku do przechowywania danych tymczasowych i ciasteczek,
- stałe połączenie do sieci Internet.
- Do skorzystania z Usług konieczne jest posiadanie przez Pacjenta:
- konta poczty elektronicznej,
- telefonu stacjonarnego lub komórkowego.
- Korzystanie ze Strony Internetowej wiąże się ze specyficznymi zagrożeniami, takimi jak próba podszycia się pod Usługodawcę przez inne osoby i wyłudzenia w ten sposób od Pacjenta danych lub pieniędzy lub próba bezprawnego przechwycenia komunikacji pomiędzy Pacjentem a Usługodawcą. Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia tych zagrożeń, o których mowa wcześniej, Usługodawca stosuje różne zabezpieczenia, w tym w szczególności certyfikat SSL, który zapewnia szyfrowanie komunikacji pomiędzy Usługodawcą a Pacjentem (czyli uniemożliwia jej „odczytanie” przez innych użytkowników Internetu), a także pozwala Pacjentom zweryfikować, czy strona którą odwiedzają na pewno jest stroną Usługodawcy.
- Pacjentom zaleca się podjęcie kroków zwiększających bezpieczeństwo, a w szczególności:
- każdorazowe, uważne weryfikowanie czy strona na której się znajdują, na pewno jest stroną Usługodawcy (w szczególności, czy nie ma literówek w adresie oraz czy znajduje się przy nim symbol zielonej kłódki),
- korzystanie ze Strony Internetowej wyłącznie na urządzeniach komputerowych zabezpieczonych programem antywirusowym oraz firwallem,
- unikanie korzystania z publicznych, niezabezpieczonych hasłem sieci Wifi,
- Pacjentowi zabrania się dostarczania do Strony internetowej treści bezprawnych oraz podejmowania działań destabilizujących jego działanie lub utrudniające korzystanie ze Strony Internetowej innym Pacjentom. W przypadku naruszenia tego zakazu, Usługodawca może pozbawić Pacjenta prawa do korzystania ze Strony Internetowej.
§ 6. Odstąpienie od umowy
- Pacjent ma możliwość odstąpienia od umowy zawartej na odległość, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia.
- Oświadczenie o odstąpieniu należy złożyć za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w § 1 ust. 2. lit. f (z wyłączeniem numeru telefonu). Termin uważa się za zachowany, w przypadku nadania oświadczenia przed jego upływem. Pacjent może posłużyć się wzorem oświadczenia, który został załączony do Regulaminu.
- W skutek prawnie skutecznego odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę tą uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Usługodawca zwraca wszystkie uiszczone przez Pacjenta płatności, nie później niż 14 dni od chwili odstąpienia.
- Pacjent nie ma możliwości odstąpienia od umowy o świadczenie Usług, za które Pacjent jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości. W takim przypadku, gdyby usługa nie została całkowicie wykonana, Pacjent ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
§ 7. Postanowienia końcowe
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu w następujących sytuacjach:
- zaistnienia siły wyższej,
- zmiany przepisów prawa lub wydania stosownych orzeczeń sądowych lub decyzji administracyjnych
- istotnych zmian w działalności Usługodawcy o charakterze biznesowym, w tym np. zmiany ofercie lub w umowach z podmiotami trzecimi,
- dostrzeżenia w praktyce funkcjonowania Usługodawcy postanowień budzących wątpliwości interpretacyjnych lub praktyk prowadzących do sprzecznego z zasadami współżycia społecznego nadużywania uprawnień przez Pacjentów, niezgodnie z ich społeczno-gospodarczym przeznaczeniem.
- Zmiana Regulaminu obowiązuje w terminie 15 dni od dnia ogłoszenia zmiany. Zmiana nie wpływa na sytuację Pacjentów, którzy zawarli umowę o świadczenie Usługi przed wejściem w życie nowego brzmienia.
- Wszelkie spory między Usługodawcą a Pacjentem będą rozstrzygane w pierwszej kolejności w sposób polubowny, zaś w przypadku niemożności rozwiązania sporów na drodze polubownej, przed sądem właściwym miejscowo i rzeczowo.
- W wypadku zaistnienia sporu pomiędzy Pacjentem a Usługodawcą, Pacjent ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, a w szczególności:
- z mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową;
- ze Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej.
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.02.2023 r.
ZAŁĄCZNIK – FOMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat: BOŻENA CHOCIEŁOWSKA SPECJALISTYCZNA PRAKTYKA GINEKOLOGICZNA, Elektoralna 21/37, 00-137 Warszawa, adres e-mail do kontaktu: chocielowska@op.pl
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
Adres konsumenta(-ów)
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data
(*) Niepotrzebne skreślić.